شرکت ایده آل گستر

شرکت ایده آل گستر مرکز مجاز پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر

شرکت ایده آل گستر مرکز مجاز پاناسونیک

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صاحبان کسب و کار اخیرا در جهت بهبود ارتباطات خود با مشتریان به طور مداوم با واژه‌های سانترال و voip برخورد کرده و به دنبال یافتن تفاوت‌های این دو سرویس بوده‌اند. قبل از هرچیز باید بدانیم که در اساس، نمی‌توان یک مرکز سانترال را با یک سرویس VOIP مقایسه نمود؛ زیرا این دو مفهوم در عمل با هم متفاوت می‌باشند. به عبارتی دیگر مراکز سانترال با یکی از کاربردهای VOIP قابل مقایسه است. بیایید نگاهی دقیق، موشکافانه و در عین همراه با بیانی ساده به تفاوت VOIP با سانترال داشته باشیم:

انواع مراکز تلفن

همانطور که می‌دانید؛ شرکت‌های تجاری و ادارات، برای دسترسی به ارتباطات تلفنی و خطوط داخلی متعدد، احتیاج به راه اندازی یک مرکز تلفن در داخل ساختمان شرکت یا اداره خود دارند. این مرکز تلفن " PBX " نامیده می‌شود که مخفف " Private Branch Exchange " می‌باشد. در واقع " PBX " مانند یک مخابرات محلی عمل کرده و باعث می‌شود؛ کارمندان یک مجموعه به طور مشترک از خطوط شهری شرکت استفاده نمایند. به کمک این مرکز تلفن، دیگری لزومی به خرید یک خط شهری به ازای هر کارمند نخواهد بود. " PBX " را در ایران با نام سانترال می‌شناسند که به دو روش قابل پیاده سازی است : " PBX " یا سانترال سخت افزاری و " PBX " یا سانترال نرم افزاری.

مرکز تلفن سخت افزاری نیاز به یک دستگاه سانترال و لوازم جانبی از قبیل کارت‌ها و تلفن‌ سانترال دارد. در حالی که مراکز تلفن نرم افزاری ، از تکنولوژی انتقال صدا در بستر شبکه استفاده می‌کند. پس در ادامه این مقاله منظور از سانترال همان نوع سخت افزاری می‌باشد و VOIP نماد یک " PBX " نرم افزاری است.

  • مهدی ازاد